I 2021 er effektiv kommunikation, som følge af at fjernarbejde og større arbejdsfleksibilitet er blevet det nye normale, blevet vigtigere end nogensinde før. Men hvordan når du ud til og kommunikerer vigtig information til hele din arbejdsstyrke? Især taget den overbelastning af information, som vi alle oplever hver dag i betragtning? Relevans og tilpasning er begge vigtige faktorer, men det er muligheden for at modtage information hurtigt og nemt i den grad også.
Kommunikation har udviklet sig med en utrolig hastighed i de senere år, hvilket er værd at overveje, når man kommunikerer med forskellige generationer på arbejdspladsen.
Veteraner på arbejdspladsen kan helt sikkert huske faxmaskiner, mens de yngste generationer slet ikke kan forestille sig en tid uden internettet og sociale medier.
Efter råd fra lokale sundhedsmyndigheder over hele verden har mange arbejdsgivere desuden taget beslutningen om at lade deres medarbejdere arbejde hjemmefra. Derfor er det også yderst vigtigt for arbejdsgivere at vide, hvordan man kommunikerer med en ekstern arbejdsstyrke. Gå ikke glip af vores tips om, hvordan du bedst kommunikerer med medarbejdere, der arbejder hjemmefra.
Tre ting at overveje, når du vælger kommunikationsværktøjer til arbejdspladsen
For at sikre at din kommunikation når ud til og engagerer alle dine medarbejdere, er det vigtigt at vælge kommunikationsværktøjer, der:
1. Aktiverer målrettet kommunikation
Information skal være relevant og personligt tilpasset for at skille sig ud og fange modtagerens opmærksomhed. En måde at gøre dette på er gennem målrettet kommunikation. Målrettet kommunikation er filtreret efter gruppen eller individet og sikrer, at modtageren kun modtager information, der faktisk er relevant for ham eller hende.
For eksempel kan du med målrettet kommunikation informere en bestemt aldersgruppe om en ny pensionsydelse, rådgive alle i en bestemt region om et lokalt tilbud eller byde alle nye medarbejdere velkommen med en personlig hilsen.
2. Fås som en mobilapp
Selvom ikke alle arbejder foran en computer hver dag, har næsten alle adgang til en smartphone. Med en medarbejderapp, kan arbejdsgivere sende push-meddelelser med tidsfølsom information direkte til deres medarbejderes smartphones. Da en app er tilgængelig hvor som helst og når som helst, kan medarbejderne få adgang til oplysninger om deres ansættelsesoplysninger, lige når det passer dem.
Tag for eksempel den markedsledende bygge- og trælastvirksomhed, Bauking, der beskæftiger næsten 4.000 medarbejdere fordelt på cirka 130 lokationer. Virksomheden bruger en medarbejderapp, der er forbundet med deres platform til medarbejderfordele kaldet BAUKING4you. Platformen gør det muligt for dem at kommunikere med hele deres arbejdsstyrke. Marc-Oliver Windbacher, Divisional Manager for Human Resources Management, fortæller, "BAUKING4you giver os mulighed for at nå ud til alle medarbejdere, også dem der ikke har en pc-arbejdsstation, dem der arbejder på lageret og i logistikken."
3. Noget, som medarbejdere er fortrolige med
Ved at bruge værktøjer og platforme, som medarbejderne allerede er fortrolige med, kan arbejdsgivere begynde at strømline deres interne kommunikation hurtigere.
Benifys markedsledende globale fordels- og samlede belønningsplatform bruges af mere end 1.500 virksomheder og 2 millioner brugere over hele verden. Da medarbejderne allerede kender platformen, kan arbejdsgiveren bedre bruge platformens integrerede kommunikationsværktøj til at oprette beskeder på platformens velkomstside. På den måde ser medarbejderne dem, så snart de logger på deres platform. Derudover kan arbejdsgiveren sende beskeder via e-mail eller push-meddelelser, ved hjælp af Benify-appen. Ved at bruge en platform, som medarbejdere allerede bruger og kender, sikre du nemt, at alle beskeder bliver læst.
Vil du lære mere om Benifys kommunikationsværktøj? Se denne korte video for at få et hurtigt overblik, eller lad os vise dig vores platform personligt.
Download vores nye whitepaper, En arbejdsgiverguide til effektiv kommunikation, og find de bedste måder at kommunikere med dine medarbejdere på.