3 grunde til, at din virksomhed har brug for en medarbejderapp

20.04.28

For at kunne tiltrække og fastholde medarbejdere i dag, er organisationer blevet tvunget til at genoverveje den måde, de arbejder på og tilrettelægge en mere moderne tilgang til produktivitet, kommunikation og engagement gennem digital aktivitet.

Når alt kommer til alt, er vores smartphones og tablets blevet en stor del af vores daglige liv. Som Mike Brinker, global Deloitte Digital-leder, Deloitte Consulting LLP påtaler i en artikel: ”Smartphones styrker og dominerer vores personlige liv nu. Mobil teknologi er ikke kun en telefondet er en supercomputer i vores lomme. Den forbinder os med familie, venner og virksomheder på måder, som kun få kunne forestille sig, da de første smartphones dukkede op.”

I dag sender vi e-mails, sms’er, shopper, bestiller taxaer, tager fotos, streamer musik, bestiller mad, ser videoer, læser nyheder og gennemser sociale medier, alt sammen med vores smartphones. Med mere end 5 milliarder mennesker forbundet til mobiltjenester, er arbejdspladsen også blevet ændret.grunde-til-at-bruge-medarbejder-app

Redskaber til den moderne tid

Som et resultat vedtager førende organisationer en tankegang til de mobile-indfødte ved at implementere deres egen medarbejderportal, som medarbejderne kan få adgang til når som helst og hvor som helst via en app på deres smartphone eller tablet.

Medarbejderportaler, der kan tilgås via en app, har gjort medarbejderoplevelsen mere personlig, gjort kommunikationen mere effektiv og gjort det muligt for medarbejderne at få adgang til oplysninger meget lettere, hvilket resulterer i øget engagement og mindre administration.

Nedenfor deler vi 3 grunde til, at din virksomhed har brug for en medarbejderapp:

1. Tilgængelighed

I følge en LinkedIn-artikel er 80% af medarbejdere globalt ikke stationeret bag et skrivebord hver dag. Dette betyder, at medmindre du bruger en medarbejderapp til at nå dine medarbejdere, er der stor sandsynlighed for, at størstedelen af ​​din arbejdsstyrke går i glip af vigtige virksomhedsopdateringer, samt ikke er i stand til at få adgang til oplysninger om deres ansættelse, og derfor også er mindre tilsluttet din arbejdsplads.

Hvorfor begrænse tilgængeligheden af arbejdscomputere til kontortiden, hvorfor sprede information på flere platforme eller et virksomhedsintranet, og hvorfor begrænse kommunikation til e-mail, som medarbejdere kun kan få adgang til, hvis de er foran en arbejdscomputer?

Som arbejdsgiver kan du ved hjælp af en medarbejderapp kommunikere med din arbejdsstyrke ved hjælp af push-meddelelser, e-mails eller portal-meddelelser og sikre, at dine meddelelser når dine medarbejdere. Du kan også målrette beskeder til specifikke afdelinger, specifikke lande, kontorer eller grupper. Dette er især vigtigt, hvis du er en virksomhed med kontorer i flere lande.

Derudover kan du via din medarbejderportal annoncere vigtige virksomhedsopdateringer, styrke virksomhedens værdier, sende undersøgelser ud blandt dine medarbejdere for at måle tilfredshedsniveauer og meget mere.medarbejder-app-og-tilpasning

2.Tilpasning

Uanset om vi streamer musik eller ser en film via en app eller online, kan vi ikke kun lytte eller se, hvad vi vil, når vi vil vi får også tilpassede anbefalinger baseret på vores historik og præferencer.

Algoritmerne, der bruges til at samle indhold for os, betyder, at vi hver gang vi logger på, vises indhold, der gælder for os personligt. Når det kommer til at skabe engagement, er tilpasning key. Hvorfor? En undersøgelse fra University of Texas viste, at tilpasning hjælper med at reducere overbelastningen af oplysninger. Tænk over dethver dag bliver vi oversvømmet med information. Tilpasning gør dog informationen mere relevant og viser kun oplysninger, der gælder for os.

Det samme gælder Benify’s medarbejderportal. Når en medarbejder logger på eller lancerer appen, ser de et betjeningspanel med oplysninger, der er relevante for dem og deres ansættelse. Fra fordele og løn til pension og forsikringer får medarbejderne en unik og personlig oplevelse.

3. One-Stop-Shop

McKinsey rapporterede, at medarbejdere i gennemsnit bruger 1,8 timer hver dag —9,3 timer pr. ugepå at søge og indsamle information. Rapporten siger, "Den gennemsnitlige medarbejder bruger ca. 28% af arbejdsugen på at administrere e-mails og næsten 20% på udkig efter intern information eller på at finde kollegaer, der kan hjælpe med specifikke opgaver."

I stedet for at sende medarbejdere på en meningsløs jagt for at skulle søge efter information flere steder, hjælper en medarbejderapp med at underbygge og centralisere information, så medarbejderne har alle de oplysninger, de har brug for vedrørende deres ansættelse.medarbejder-offboarding-telefon

Det er tydeligt, at medarbejderapps er effektive værktøjer til målrettet og personlig kommunikation. Vil du lære mere om vigtigheden af effektiv kommunikation? Download vores whitepaper, En arbejdsgiver guide til effektiv kommunikation.

DOWNLOAD WHITEPAPER

Abonner på vores blog