Sådan hjælper HR-tech organisationer med at navigere i tidens udfordringer

20.09.16

Nu hvor de fleste medarbejdere i øjeblikket arbejder hjemmefra, som en reaktion på COVID-19, bliver HR-ledere over hele verden præsenteret for en ny udfordring. Organisationer må finde på nye måder at tilpasse sig situationen, så det normale arbejde kan genoptages.

I dag er vi alle nødt til at finde og udvikle nye måder at arbejde på. Heldigvis er der en række digitale værktøjer, der hjælper HR-lederne med at holde forretningen kørende.

Digital on-boarding

Først og fremmest skal rekruttering stadig prioriteres. Normalt vil rekrutteringen af nye medarbejdere, i en tid hvor alle arbejder eksternt, byde på mange udfordringer. Men i dag kan det gøres meget lettere. I dag kan HR-fagfolk via teknologi onboarde de nye medarbejdere eksternt.

Som en del af onboarding-fasen kan medarbejderne bruge digitale værktøjer til indlæring og deltage i online gruppemøder.

Effektiv kommunikation

HR-teknologi har gjort det muligt at gøre kommunikation mere effektiv. Hvordan når du ud til dine medarbejdere og får kommunikeret de vigtigste opdateringer til dem? Mange medarbejdere bliver overvældet af meget information. Det er derfor vigtigt for dig som arbejdsgiver at målrette informationen til de rigtige medarbejdere. Relevans og tilpasning bør være en prioritet, men muligheden for at modtage information hurtigt og nemt er mindst lige så vigtig.

Frem for alt er det afgørende, at vælge det rigtige kommunikationsværktøj, der giver HR-fagfolk mulighed for at sende den rigtige besked til den rigtige gruppe gennem den rigtige kanal.mand-laptop

Forbindelsen mellem kollegaerne

Det er ikke kun den kommunikation, du sender til dine medarbejder, der er vigtig. Det er også kommunikationen internt mellem medarbejderne. Et godt eksempel på en virksomhed, der fokuserer på at opretholde en god kommunikation mellem kollegaer, på trods af at de arbejder eksternt, er det tyske cykelfirma, Derby Cycle.

Virksomheden bruger kommunikationsværktøjet fra deres medarbejderfordele- og samlede belønningsplatform leveret af Benify. Portalen fungerer som deres primære kommunikationsplatform til at oprette og sende vigtige opdateringer til medarbejdere via push-beskeder, e-mail og in-portal-meddelelser.

Større adgang til medarbejderfordele

I tider med usikkerhed er det vigtigere end nogensinde, at medarbejderne føler, at de bliver bakket op og støttet af deres arbejdsgiver. En af de bedste måder en arbejdsgiver kan formidle deres støtte på, er gennem deres udbud af personalegoder. Et almindeligt problem, som mange arbejdsgivere står over for, er lige nu lav deltagelse. I de fleste tilfælde er det ikke selve personalegoderne, der er problemet, men snarere manglen på viden om deres eksistens. Her er effektiv kommunikation igen afgørende.

En anden almindelig årsag til lav deltagelse er en besværlig tilmeldingsproces. Du kan godt glemme de dage, hvor medarbejderne havde brug for hjælp fra HR til at tilmelde sig manuelt til nye personalegoder. Tænk i stedet: Jo større grad af medarbejderselvbetjening der er, jo større deltagelse vil der være. Dette gælder især i en tid, hvor de fleste arbejder hjemmefra eller hvor du har funktionærer, der arbejder i detailbutikker, fabrikker eller ude på marken. Sørg for at læse vores blogpost, 4 måder at øge deltagelsen i personalegoder gennem online personalegoder.


Vil du vide hvilke fordele, der er vigtigst for medarbejderne i dag? Download The Benefits and Engagement Report i dag!

THE BENEFITS & ENGAGEMENT REPORT

Abonner på vores blog