Hvordan vælges de bedste redskaber til effektiv kommunikation på arbejdet?

20.04.08

Effektiv kommunikation øger produktivitet, engagement og er fuldstændig essentielt gennem en krise, som vi har set med det nylige coronavirus-udbrud. Men hvordan når du ud til hele din arbejdsstyrke med vigtig information midt i den informationsoverbelastning, vi alle oplever hver dag? Relevans og tilpasning er vigtigt, men endnu vigtigere er muligheden for at kunne modtage information hurtigt og nemt.

Kommunikation har udviklet sig meget og med meget høj hastighed over de senere år, hvilket selvfølgelig er værd at overveje, når man tænker over, hvordan man kommunikerer med forskellige generationer på arbejdspladsen. De medarbejdere, som har været på arbejdspladsen i længere tid, vil helt sikkert kunne huske den gang man brugte faxmaskiner, mens de yngste generationer syntes, at det er helt umuligt at forestille sig en tid uden internettet og sociale medier. Selvom e-mail- og chatplatforme som Microsoft Teams og Slack er standardværktøjer på arbejdspladser overalt i dag, er de ikke de mest effektive til at holde de medarbejdere, som ikke har adgang til en arbejdscomputer, opdateret.

Mange arbejdsgivere har efter anbefaling fra lokale sundhedsmyndigheder over hele verden taget beslutningen om at lade deres ansatte arbejde hjemmefra. For de arbejdsgivere er det derfor meget vigtigt at vide, hvordan man kommunikerer med en ekstern arbejdsstyrke. Gå ikke glip af vores blog om tips til, hvordan du bedst kan kommunikere med medarbejdere, der arbejder hjemmefra.

Tre ting der er værd at overveje, når man vælger sine kommunikationsredskaber

For at sikre dig at din kommunikation når ud til dine medarbejdere og engagere dem, skal du huske at vælge et redskab der:

1. Gør det muligt at målrette din kommunikation

Oplysningerne du sender ud, skal være relevante og tilpassede for at kunne skære igennem alt udefrakommende støj. En måde at gøre dette på er gennem målrettet kommunikation. Målrettet kommunikation sikrer, at modtageren kun modtager information, der faktisk er relevant for ham eller hende, om det så er en hel gruppe eller en enkeltperson, der er tale om.

For eksempel kan du med målrettet kommunikation informere en bestemt aldersgruppe om en ny pensionsydelse, rådgive alle i en bestemt region om et lokalt tilbud eller byde alle nye medarbejdere velkommen med en personlig hilsen.

person-der-tjekker-sin-smartphone

2. Er mulig at bruge som en mobil app

Ikke alle arbejder foran en computer hver dag, men rigtig mange mennesker har adgang til en smartphone. Med en medarbejderapp kan du som arbejdsgiver sende push-meddelelser med vigtig information direkte til dine medarbejdere. Da en app er tilgængelig overalt og når som helst, kan medarbejderne få adgang til oplysninger om deres stilling, når som helst og hvor det passer dem - ikke kun når de er på arbejde.

3. Som medarbejderne kender til

Ved at gøre brug af en platform som både HR og medarbejderne allerede kender, så kan arbejdsgiveren komme i gang med at tilpasse deres interne kommunikation hurtigere. For eksempel indeholder Benify’s medarbejderportal – som bliver brugt af over 1.500 virksomheder verden over – også integreret kommunikationsværktøjer, der giver administrationen mulighed for at oprette og sende målrettet kommunikation til medarbejdere via e-mail, beskeder i portalen eller push-notifikationer til deres smartphones.


Har du lyst til at lære mere om Benify’s kommunikationsværktøj? Se denne korte video for at få et hurtigt overblik over portalen eller kontakt os så vi kan give dig en personlig fremvisning af den.

Leder du stadig efter flere tips til hvordan du skaber en effektiv medarbejder kommunikation? Download vores nye whitepaper i dag!

DOWNLOAD WHITEPAPER

Abonner på vores blog