Selvom alle multinationale organisationer er unikke, står de fleste over for de samme udfordringer, når det kommer til at styre deres globale medarbejderfordele og samlede belønningsprogrammer. Løsningen ligger i at anvende en global-men-lokal tilgang.
I dag er den eneste måde at administrere globale medarbejderfordele, gennem implementering af en global medarbejderfordele- og total rewards platform. En sådan global platform etablerer ensartethed, reducerer administrationen ved at forenkle processer, skaber større tilgængelighed for medarbejderne og øger deltagelsen ved at muliggøre digital tilmelding til personalegoder.
Men hvordan vælger du en platform, der kan levere globalt?
1. Erfaring er alt
Hvis du skal ansætte en til et job, der kræver kørsel, ville du så ansætte nogen uden kørekort? Den samme logik gælder for at levere fordele globalt.
Uanset om det er en mælkeydelse i Botswana, lufthavnens business lounge i Rusland, undervisningsgodtgørelse i hele Sydamerika eller fleksible fordele i Tyskland - vælg en udbyder med viden og erfaring med administration af komplekse programmer for medarbejderfordele over hele kloden.
Vil du se, hvilke unikke medarbejderfordele, der tilbydes og administreres over hele verden? Gå ikke glip af dette indlæg:
2. Tænk lokalt, opfør dig globalt
Når en global organisation beslutter at tilbyde specifikke medarbejderfordele på tværs af grænser for at være effektiv, så skal medarbejderfordelene også lokaliseres i hvert land ved hjælp af forskellige lokale leverandører. Men er dette ikke et administrativt mareridt, spørger du? Ikke med den rigtige platform. Når du vælger en global udbyder af platforme til medarbejderfordele, er hele ideen, at selv når du bruger lokale leverandører, administreres al administration inklusive skatter og betalinger fra en enkelt platform, der f.eks. er placeret på hovedkontoret.
Ved at bruge et eksempel fra et tidligere indlæg om styring af en global, men alligevel personlig velværestrategi, kan det være nyttigt at tænke på følgende:
Lad os sige, at din organisation træffer en global beslutning om at tilbyde wellness-fordele til alle medarbejdere på globalt plan. De wellness-fordele, der tilbydes i hvert land, lokaliseres derefter baseret på det lokale marked, og opfyldelsen sker gennem lokale leverandører.
3. Gør medarbejderfordelene tilgængelige og tilmeldingen digital
Mens de fleste organisationer forstår vigtigheden af medarbejderfordele, er problemet hos mange den lave deltagerate. I de fleste tilfælde er det ikke fordi medarbejderfordelene ikke er attraktive, men derimod fordi adgangen til dem er begrænset, og processen er for indviklet.
I dag bruger vi vores smartphones til alt, hvad enten det er at sende e-mails, opdatere vores sociale medier, tage fotos, streame musik eller bestille mad. Som et resultat forstår nutidens førende organisationer vigtigheden af at vedtage en mobilen-først tankegang. Kort sagt, hvis du ønsker at øge deltagelsen, skal du gøre medarbejderfordelene let tilgængelige. Finder der en bedre måde at give medarbejderne adgang til deres fordele end på den enhed, der altid er med dem? Nej.
Ved at vælge en global ydelsesudbyder med sin egen medarbejder-app kan medarbejdere overalt nemt få adgang til deres oplysninger og tilmelde sig fordele digitalt, hvor som helst og når som helst. Derudover er digitale tilmelding til medarbejderfordele, gennem en medarbejderapp, et must for digitale ansatte, der ofte er uden adgang til en arbejdscomputer eller et intranet.
Gå ikke glip af vores 3 grunde til, at din virksomhed har brug for en medarbejderapp.
4. Problemfri integration
En anden vigtig ting at overveje, når du vælger en udbyder til medarbejderfordele, som skal kunne levere globalt, er at sikre, at deres platform kan integreres med dine eksisterende systemer og applikationer.
Sørg for, at din nye globale fordele og medarbejderportal muliggør opsætning af API'er, så eksisterende systemer såsom lønningsliste kan integreres, og flere applikationer kan "tale" til hinanden, mens de administreres fra en enkelt kilde.
Processen med at integrere systemer skal trods alt føre til større automatisering og reducere administrationen - ikke skabe yderligere arbejde.
5. Globalt overblik
Med en global men lokal tankegang bør HR-fagfolk og platformadministratorer vælge en ydelsesudbyder, der tilbyder et enkelt overblik over en organisations samlede arbejdsstyrke, og som gør det muligt for dem at styre deres globale medarbejderfordele ét sted.
For globale organisationer er det vigtigt at kunne se, i hvilke lande, og hvilke fordele der præsterer bedst fra en enkelt kilde. Det samme gælder for evnen til at se omkostningerne og udgifterne til medarbejderfordele og pensioner i hele verden, inklusive leverandøromkostninger og priser.
Et globalt dashboard kan hjælpe HR med strategisk benchmarking, brugerdefineret analyse og rapportering, så beslutninger omkring medarbejderfordele og belønningsstrategier kan træffes på præcise data og ikke estimater.
Hos Benify har vi hjulpet tusindvis af virksomheder over hele verden med administration og levering af medarbejderfordele. Lad os vise dig, hvordan vi kan gøre det samme for din organisation.