Tilpas din benefits strategi til virksomhedens klimamål

Sidst opdateret: 2021-04-234 min læsetid

Abonner på vores blog

Mange ledende organisationer ved, at medarbejderfordele er en fantastisk måde at tiltrække og fastholde talent på. Det er dog ikke tilstrækkeligt med forældede fordele.

En ny undersøgelse foretaget af Purpose Pulse over Millennials og Generation Z afslører, at 61% siger, at det er vigtigt eller meget vigtigt, at virksomheder tager stilling til problemstillinger, der betyder noget for dem.

Så hvilke problemstillinger er mest vigtige for nutidens yngre generationer? En undersøgelse af Amnesty Internationals Future of Humanity, på over 10.000 18-25-årige i 22 forskellige lande afslører, at 41% af respondenterne siger, at global opvarmning er det vigtigste problem, verden står over for.

Desværre deler Purpose Pulse-undersøgelsen også, at Millennials og Generation Z's generelle overbevisning er, at virksomheder ikke har gjort nok for at bekæmpe klimaændringer. Faktisk er det kun 24%, der synes, at de handlinger, virksomhederne har truffet, er tilstrækkelige.klima_mål

Du har brug for en strategi

Kort sagt skal de organisationer, der håber på at tiltrække og fastholde yngre generationer til arbejdspladsen vise, at disse problemstillinger ikke kun er vigtige for organisationen, men også en del af organisationens overordnede strategi. Derudover vil medarbejderne gerne sikre, at de har mulighederne for at gøre en forskel gennem deres ansættelse.

Med de rette indsatser, initiativer og employer brand har organisationerne meget bedre mulighed for at tiltrække Millennials og Generation Z. Én måde at gøre dette på er ved at tilbyde bæredygtige medarbejderfordele, der giver mening for dem og hjælper dem med at bekæmpe klimaændringer. For at gøre dette er det dog helt sikkert nødvendigt med en benefits strategi.

I Deloitte Global Human Capital Trends 2018-undersøgelse sagde kun 8% af organisationerne, at deres belønningsprogram var "meget effektivt" til at skabe en personlig og fleksibel løsning.

Som vi deler i blogindlægget, Hvorfor du har brug for en benefits strategi, har arbejdsgivere, der følger en benefits strategi, flere medarbejdere, der er tilfredse med deres udbud af medarbejderfordele og mere tilbøjelige til at se sig selv som positive ambassadører for organisationen.

Reflekterende organisatoriske værdier

Enhver strategi for belønninger og medarbejderfordele bør afspejle organisationens kerneværdier. Selvom du sørger for, at dit udbud af goder er i overensstemmelse med dit employer brand, skal din strategi også anerkende mangfoldigheden hos hver enkelt person og generation.

For at organisatoriske værdier kan ses som troværdige og ikke kun buzzwords for at tiltrække talent, er de nødt til at trænge igennem hele organisationen inklusive selve medarbejderfordelene. Hvordan reflekteres din organisations synspunkter og bæredygtighedsbestræbelser i dine fordele?

En artikel fra Harvard Business Review deler, at enhver organisations tilgang til klimaændringer bør afhænge af dens unikke forretning og relatere til dens overordnede strategi. Artiklen foreslår, at virksomhedsledere skal betragte kulstofudslip som værende meget dyre, og at organisationer "har brug for at vurdere og reducere deres sårbarhed over for klimarelaterede, miljømæssige og økonomiske chok. Ethvert firma har brug for at have styr på disse grundlæggende ting i forhold til operationel effektivitet."klima_mål2

At give medarbejderne valget

Fleksible benefits-ordninger, sponsoreret af arbejdsgiveren, giver medarbejderne mulighed for at samle og tilpasse deres egen pakke med medarbejderfordele før skat, så de matcher deres behov og værdier, og så den er i overensstemmelse med organisationens klimaforandringsmål.

Medarbejdere kan browse og tilmelde sig medarbejderfordele digitalt via deres cloud-baserede medarbejderplatform på deres computere eller telefoner ved hjælp af en medarbejder-app.

For eksempel kan arbejdsgivere tilbyde deres medarbejdere muligheden for at vælge mellem forskellige fordele, der fokuserer på klimakompensation og bæredygtig mobilitet såsom cykler og delebiler, hjælp til rengøring af hjemmet fra virksomheder, der bruger miljøvenlige produkter eller levering af dagligvarer, der kun bruger lokale og økologiske produkter.

Afslutningsvis er det vigtigt, at du gennem en benefits strategi gør dine medarbejdere i stand til at bidrage og gøre en forskel for sammen at nå organisationens klimaforandringsmål, hvis du gerne vil tiltrække og bevare nutidens talent.


Har du brug for hjælp til at opbygge en benefits strategi, der fungerer? Download vores gratis tip i dag.

DOWNLOAD GUIDE