Hvorfor du har brug for en benefits strategi

20.05.13

Har du en strategi for medarbejderfordele i din organisation? Hvis du svarede nej, er du ikke alene; mere end halvdelen af ​​HR-cheferne, der deltog i Benifys undersøgelse af fordele, Benify Score, svarede nej til dette spørgsmål. Dog svarede 76%, at de har foretaget ændringer i deres udbud af medarbejderfordele og personalegoder i løbet af de sidste to år.

Research til vores Benify Score-undersøgelse afslørede, at mere end 70% af undersøgelsens topudøvere siger, at de arbejder i henhold til en benefits strategi, og mere end halvdelen af ​​topudøverne siger, at de gennemgår deres fordele, der tilbydes mindst en gang om året.

Kan fordele forbedre arbejdspladsen?

Vores data viser en klar sammenhæng mellem tilfredshed med goder og engagement på arbejdspladsen. Arbejdspladser med lav tilfredshed lider højst sandsynligt af dårligt engagement mellem medarbejderne, mens arbejdspladser med høj tilfredshed for goder oplever tilsvarende niveau af højt engagement.

Vores resultater viser, at medarbejdere i organisationer med en benefits strategi er:

  • 20% mere tilfredse med deres medarbejderfordele
  • 19% mere overbevist om, at deres goder er bedre end andre arbejdspladsers
  • 14% tættere på deres arbejdsgivers brand

benefitsstrategy

Der er mange grunde til, at arbejdsgivere implementerer en strategi for medarbejderfordele. Her er tre af dem:

1. Bedre kontrol over omkostningerne

Mange forskellige leverandører, forskellige systemer, personalegoder tilføjes eller fjernes, alt uden at nogen har et klart overblik over udbuddet. Lyder det velkendt? Sandsynligvis. Lyder sådan en fremgangsmåde omkostningseffektiv? Næppe.

Hvis dit udbud af medarbejderfordele er svært at forstå for dig som arbejdsgiver, er det sandsynligvis det samme for dine medarbejdere. Som et resultat bruger medarbejdere unødvendig tid og energi på at lede efter information eller tager værdifuld tid fra HR med spørgsmål om deres fordele.

2. Stærkere arbejdsgiverbrand

Hvilke værdier er vigtige for din organisation, og hvordan afspejles de værdier i dit udbud? Der er mange stærke indikationer på, at det at få de rigtige værdier bliver endnu vigtigere for nuværende medarbejdere og dem, der i øjeblikket er på jobmarkedet. Det er ikke mindst vigtigt for Millennials og Generation Z, som er mere tilbøjelige end ældre generationer til at skifte job for bedre medarbejderfordele.

For at virksomhedsværdier skal ses som troværdige og ikke kun lovende ord, er de nødt til at kunne ses i hele organisationen, inklusive selve udbuddet af personalegoder.

3. Mere tilfredse medarbejdere

Stemmer udbuddet af medarbejderfordele i din organisation overens med, hvad dine medarbejdere rent faktisk har brug for og ønsker? Resultaterne fra Benify Score er klare; arbejdsgivere, der følger en strategi for deres udbud af benefits, har medarbejdere, der er mere tilfredse med deres fordele og er mere tilbøjelige til at se sig selv som positive ambassadører for arbejdsgiverens brand. Enhver organisation ved, at det betaler sig at have glade og engagerede medarbejdere.

Så hvor tilfredse er dine medarbejdere med deres fordele? Er de overhoveder klar over hvad du tilbyder dem? Hvad kendetegner et strategisk designet udbud af medarbejderfordele? Hvad er dit overordnede formål med at tilbyde personalegoder? Dette er blot et par af de spørgsmål, du burde stille dig selv.

Brug for hjælp til at komme i gang med din medarbejderfordelesstrategi? Sørg for at downloade 5 tips til en succesfuld benefits strategi - helt gratis.

DOWNLOAD GUIDE

Abonner på vores blog