Sådan øger du medarbejdernes opmærksomhed på Total Reward ved hjælp af en smartphone

20.06.09

Næste gang du sidder i bussen eller toget, så prøv at kigge rundt på folkene omkring dig. Hvad er den ene ting, som de alle har til fælles? U.S. National Library of Medicine lavede en observationsundersøgelse, hvor de tilfældigt tog prøver af passagerer på Mass Rapid Transit (MRT) forbindelsen i storbyen Taipei. I alt blev til en undersøgelse med 1.230 motiver fra i alt 400 ture, og af alle de passagerer som blev observeret, så sad 41% af dem og brugte deres mobiltelefoner.

I dag lever vi i en 24/7 digital verden hvor vi altid er online, ikke kun i vores private liv, men også i vores arbejdsliv. Faktisk er grænsen mellem arbejdsliv og privatliv blevet meget sløret.

Daniel Kruger fra Institute for Social Research ved University of Michigan gennemførte en undersøgelse, hvor han observerede, hvad der sker, når folk står i kø til en begivenhed eller står i kø for at købe en kaffe. Kruger fandt ud af, at 62% af menneskerne brugte deres mobiltelefoner til at fordrive tiden. Cirka halvdelen af disse mennesker brugte allerede deres telefoner, da de ankom, mens den anden halvdel tog deres telefoner frem efter ankomsten - 55% af dem inden for 10 sekunder.

I henhold til den amerikanske udgave af 2018 Global Mobile Consumer Survey fra Deloitte ser amerikanere på deres smartphones cirka 14 milliarder gange om dagen - i gennemsnit kig pr. bruger. I Europa er statistikker sandsynligvis lige så høje.

Arbejdsliv, privatliv - Vi er altid forbundet

En Deloitte-undersøgelse afslører, at 84% af de amerikanere som er i job, bruger deres private telefoner i løbet af arbejdstiden. YouGov i Storbritannien deler, at 75% af arbejdstagerne i Storbritannien tjekker deres telefoner, mens de er på arbejde, mens en undersøgelse fra Udemy deler, at 36% af Millenials siger, at de bruger 2 eller flere timer pr. arbejdsdag på at se på deres telefoner til private ting. Så hvis en arbejdsgiver ønsker at nå ud til og engagere deres arbejdsstyrke, så lader det sig bedst gøre gennem den enhed, der altid er med dem.

Har du en vigtig virksomhedsmeddelelse som du vil kommunikere til de ansatte? Har du brug for at sende en påmindelse om kommende dato for tilmelding af løngoder? Vil du øge deltagelsen til en bestemt fordel? Vil du gøre medarbejderne mere opmærksomme på deres samlede lønpakke? Nå dem, hvor de er - på deres telefon.

Før udbruddet af coronavirus forventes det, ifølge Global Mobile Workforce Update, at mere end 42% af den globale arbejdsstyrke vil være mobil inden 2022. Dette tal er nu sandsynligvis steget. Som vi forklarer i vores Employee Experience e-bog, følger flere og flere arbejdsgivere trenden, og tilbyder de ansatte apps og andre interaktive tilpassede digitale oplevelser, så deres arbejdsstyrke kan blive forbundet, engageret og berettigede.

employeeapp-smartphone

Et redskab til rekruttering og fastholdelse

I dagens jobmarked, hvor virksomheder konkurrerer om at tiltrække og fastholde talent, er det klogt, at gøre medarbejderne opmærksomme på din fulde investering. Dette gælder især Generation Z, som ifølge International Federation of Accounts (IFAC) siger, at deres top 3-karrieremål er en stabil karriere, balance mellem arbejdsliv og privatliv, og konkurrencedygtig løn og kompensation.

Vores undersøgelse af Compensation Gap afslører, at 8 ud af 10 ansatte undervurderer deres samlede kompensationspakke, og at de ansatte i gennemsnit ikke er opmærksomme på op til 33% af de penge, deres arbejdsgivere bruger på dem, inklusive løngoder, forsikringer, subsidier og pensioner. Derfor er kommunikation af løngoderne vigtigt.

Under rekrutteringen og gennem hele medarbejderoplevelsen skal arbejdsgiveren sikre sig, at medarbejderne er opmærksomme på den fulde værdi af deres samlede lønpakke, ud over lønnen. Bevidsthed og taknemmelighed er afgørende i både fastholdelses- og rekrutteringsprocesser.

Den bedste måde at præsentere hele dit tilbud på

Så hvad er den bedste måde at gøre ansøgere og ansatte opmærksomme på den komplette værdi af dit tilbud? Ved at visualisere og præsentere et Total Reward Statement (TRS) for medarbejderne.

animated-employee-appHvad er et Total Reward Statement? Kort sagt beregner og visualisere et Total Reward Statement en oversigt over medarbejderens samlede lønpakke. Dette kan omfatte:

  • Løngoder
  • Forsikringer
  • Pensioner
  • Skat- og skattebidrag
  • Arbejdsgiverens nationale forsikringsbidrag
  • Eventuel yderligere kompensation (f.eks. en medarbejderbonus)

Mens et Total Reward Statement kan blive præsenteret som et fysisk dokument, normalt en gang om året, giver dagens førende virksomheder medarbejdere adgang til en digital udgave af deres Total Reward Statement via en medarbejderportal.

Grib folks opmærksomhed

Mens der er mange kreative måder at kommunikere medarbejderfordele på, er den mest effektive måde at sende push-notifikationer eller portalbeskeder direkte til medarbejdernes telefoner og minde dem om, at de kan få adgang til deres Total Reward Statement via deres medarbejderportal. Hvad der er endnu bedre er, at de fra deres telefon kan logge på deres personlige portal gennem appen.

Som om det ikke var nok, kan medarbejderne derefter se deres Total Reward Statement, når og hvor det passer dem, hvad enten det er når de pendler til og fra arbejde, slapper af derhjemme eller står i kø på en cafe.

Lær mere om at skabe opmærksomhed og taknemmelighed gennem Total Reward Statements ved at læse vores blogpost, Hvad er et Total Reward Statement?

Abonner på vores blog