Førende organisationers tips til medarbejderkommunikation

Sidst opdateret: 2021-01-226 min læsetid

Abonner på vores blog

Ud over den globale administration af medarbejderfordele med vores prisvindende, markedsledende globale medarbejderfordele- og samlede belønningsplatform, hjælper vi mere end 1.500 virksomheder over hele verden med at styrke forholdet mellem arbejdsgiver og medarbejder gennem effektiv kommunikation.

Men hvordan skaber man effektiv og engagerende intern kommunikation? Vi bad HR-fagfolk fra flere førende organisationer om deres bedste tips til, hvordan de når ud til samt engagerer hele deres arbejdsstyrke gennem kommunikation. Deres svar kan opsummeres i tre punkter; for at være effektiv skal medarbejderkommunikation være:

  • Værdifuld for modtageren ("hvad får jeg ud af det?")

  • Individuelt tilpasset

  • Tilgængelig på mobilen

Lad os se nærmere på, hvad de havde at sige:

Sådan når du ud til en bred arbejdsstyrke

Ambea er en af ​​de førende plejevirksomheder i Norden. Med tværfaglige teams og en bred arbejdsstyrke havde det været en udfordring at nå medarbejdere hurtigt, og samtidig få dem til at føle sig som en del af den samme virksomhed.

I dag bruger Ambea vores kommunikationsværktøj integreret i deres platform til medarbejderfordele, Ambea For Me. De forstår godt, at den samme model ikke passer til alle, og derfor bruger virksomheden flere kanaler for at nå ud til deres arbejdsstyrke. Ved hjælp af platformens kommunikationsværktøjer er administratorer i stand til at kommunikere med medarbejderne via e-mail, meddelelser inde i platformen og push-beskeder til medarbejdernes smartphones takket være Benify-appen.

”Mange af vores medarbejdere sidder ikke foran en computer hver dag og har ingen arbejdstelefon eller arbejds-e-mail-adresse. Derfor har vi brug for flere kommunikationskanaler end intranettet, fordi ikke alle kan få adgang til indholdet. Med Benifys kommunikationsværktøjer kan vi nå vores medarbejdere på deres mobiltelefoner - i en platform, som de allerede er vant til at bruge til at logge ind og se deres lønsedler og tilmelde sig medarbejderfordele, ”siger Filip Carlsson, kommunikations- og marketingprojektleder, hos Ambea.Pige_Mobil_kaffe

Sådan oprettes der forbindelse til arbejdere

Det er en forhindring, som mange virksomheder står overfor, for at sikre, at medarbejderne holdes ajour med vigtige oplysninger. Ligesom Ambea, anvender BAUKING, førende tysk byggevare- og træforsyningsfirma, en app, der er forbundet med deres platform til medarbejderfordele, BAUKING4you. Appen når ud til alle medarbejdere og engagere hele arbejdsstyrken, som primært består af arbejdere.

“BAUKING4you giver os mulighed for at nå ud til alle medarbejdere, også dem der ikke har en pc-arbejdsstation, dem der arbejder på lageret eller i logistikken,” deler Marc-Oliver Windbacher, divisionschef for Human Resources Management hos Bauking.

Ved hjælp af en medarbejder-app er Bauking i stand til at kommunikere virksomhedsnyheder og opdateringer, og dele videoer og fotos med det samme med hele deres arbejdsstyrke.

For at lære mere - gå ikke glip af vores indlæg om, hvorfor din virksomhed har brug for en medarbejder-app. 

Sådan holder du medarbejderne opdateret med nye tilbud

Mobilitet og tilgængelighed gør kommunikationen af medarbejder​​fordele og tilbud meget lettere, og hjælper med at øge bevidstheden. Bare spørg MSD.

”Det er virkelig vigtigt for os, at vores medarbejdere ved mere om deres kompensation og deres medarbejderfordele, samtidig med at de forstår, at vi er en god arbejdsgiver, og at vi vil tiltrække og fastholde de talenter, vi har i virksomheden,” siger Isabelle Couquiaud-Schbath, Compensation & Benefits Associate Director hos MSD.

For at sikre, at medarbejderne er opmærksomme, på når der lanceres nye medarbejderfordele, bruger MSD kommunikationsværktøjet i deres platform til at sende e-mails, platform-meddelelser og push-beskeder for at sikre, at de dækker alle baser.

Tilsvarende bruger AstraZeneca, en af ​​verdens største biofarmaceutiske virksomheder, deres Benify-platform og app til at kommunikere med deres medarbejdere og skabe større medarbejderbevidsthed om sine tilbud.

”Vi ønskede at vores medarbejdere aldrig gik glip af noget igen. Bare to måneder efter lanceringen af ​​vores Benify-platform øgede vi medarbejdernes forståelse med næsten en fjerdedel, ”deler Ulf Holmgren, Regional Benefits Lead hos AstraZeneca.Man and Woman_Checking iPad

Sådan personaliseres og målrettes din kommunikation

En kilde deler at mellem 2014 og 2018 modtog den gennemsnitlige kontorarbejder cirka 90 e-mails om dagen. Hvor mange af dem var rent faktisk tilpassede og relevante for modtageren?

I en tid hvor alle føler sig overvældet med information, kan vigtigheden af ​​tilpasning ikke overdrives. Krifa støtter mere end 200.000 medlemmer og er en af ​​de største fagforeninger i Danmark. Ved hjælp af deres platform til medarbejderfordele og de kommunikationsfiltre den har, er Krifa i stand til at oprette og sende personlig kommunikation til bestemte grupper, afdelinger og regioner.

”(Benefits) platformen giver os en direkte vej til at informere vores medarbejdere om ting, der er relevante for dem personligt”, siger Henrik G. Pedersen, HR-konsulent hos Krifa.

Filip Carlsson, projektleder hos Ambea, understreger også vigtigheden af ​​tilpasning ved hjælp af målrettet kommunikation. Ved at bruge kommunikationsfiltre, såsom placering og medarbejderfordele, kan administratorer målrette meddelelser og kommunikere specifikke meddelelser til forskellige modtagergrupper. På den måde er de oplysninger, som modtagerne modtager, altid tilpasede og relevante.

”En udfordring med vores intranet var, hvordan vi kunne gøre beskederne mere personlige. Når du arbejder for en stor gruppe eller en virksomhedsgruppe som os, er der meget der kommer op, der ikke er relevant for hver enkelt person. En af fordelene ved Benifys kommunikationsværktøj er filtreringsmulighederne. ”


Vil du lære mere om vigtigheden af ​​medarbejderkommunikation? Download vores gratis whitepaper, En arbejdsgiverguide til effektiv kommunikation.

MEDARBEJDER KOMMUNIKATION WHITEPAPER